Smutek jest jak pochód – przechodzi …

Smutek to najdziwniejsze z uczuć: czyni nas bezradnymi. Jest jak okno otwarte wbrew naszej woli – przy nim można tylko dygotać z zimna. Z czasem jednak otwiera się rzadziej i rzadziej, aż wreszcie całkowicie stapia się z murem /by Artur Golden

Miałam w życiu kilka smutków, tych takich z utratą kogoś bliskiego. Inne smutki omijają mnie szerokim łukiem i dziękować za to niebiosom. Musiałam nałapać tam w górze dużo plusów i to całkiem bezwiednie. Może się śmiać ten kto uważa, że to blef. Że przecież nie można być tak całkiem radosnym. A jednak można. Uzależnieni od życia tak mają , a ja do nich należę . Jeżeli ma mi coś na plery los położyć, to proszę uprzejmie. Ale ileż potrafi udźwignąć ten mój dyskopatyczny kręgosłup? Niewiele. I nie tylko ja o tym wiem jak widać.

ps. tytuł to słowa Stachury, ale to pewno każdy wie, więc ja tylko tak, żeby nie było..;)

201 Responses to Smutek jest jak pochód – przechodzi …

  1. maskana pisze:

    E.Cioran pisał, że wszystkie niemożności sprowadzają się do niemożności wyjścia poza własny smutek…
    I coś w tym jest…

  2. SzuflaNdia pisze:


    A żyć możesz tylko dzięki temu, za co mógłbyś umrzeć
    AdSE

  3. maskana pisze:

    tuba mi robi na wyobrażnię

  4. onufry69 pisze:

    Smutki często powtarzające się z jakiegoś jednego powodu zawsze wydają się nowymi i ciężkimi do ogarnięcia.

  5. pstro pisze:

    i smutek postarza, tak jak zgryźliwości, zawiści i inne takie, więc my, wiecznie młodzi smutek omijamy z daleka…:>

  6. SzuflaNdia pisze:

    Gdy jest bardzo smutno, to kocha się zachody słońca

    Dalmatian coast

  7. onufry69 pisze:

    Szu z Twojej myśli zrobimy cytat, da się tubę i będzie notka jak ta lala. :P

  8. pstro pisze:

    zachody kocha się w różnym stanie…emocjonalnym /wymędrkowała albowiem czasem tak ma/ :P

  9. SzuflaNdia pisze:

    W smutku jestesmy sami. Oczywiscie mozemy miec kogos obok siebie w tym czasie, ale generalnie ze Smutku musimy wyjsc sami. Znajezc droge, isc nia, niczym przez ciemny las, zatrzymac sie na polanie, nabrac sil i doczekac switu.

    Szuflandia – Aforyzmy i przyslowia

  10. pstro pisze:

    /odchrząknęła/ na zachód? Morze Barentsa masz na myśli? kurde ale tam ziąb straszny, nerki SE poprzeziębiamy! :P

  11. pstro pisze:

    a! na zachód!! pomylilam kierunki, dopiero teraz ja ksobie przetłumaczyłam tak jak ręce ktora prawa a która lewa /łycha-micha/ to wiem , gdzie jest zachód i TAK! mozemy jechać!:P:D

  12. onufry69 pisze:

    Jeśli już przy zachodzie jesteśmy, to zachodzi taka ewentualość, że nigdzie Pstro nie pojedziesz. I nie błagaj nawet! :P

  13. onufry69 pisze:

    Się Pstro naspało. :P

  14. pstro pisze:

    Onufrzak a ja byłam pewna, że jak sie wspomni o zachodzie i o morzu i o wyjeździe, to Ty już zaczniesz wieś przyozdabiac jak na dożynki :P

  15. maskana pisze:

    jak to SE co niektórzy umiOM wakacje zaplanować

  16. pstro pisze:

    ja czuję, że Onufrzak czuje, że gdybyśmy się spotkali, to by zebrał bejsbolem za wszystkie ośle łonki :P:D

  17. onufry69 pisze:

    Wieś przyozdobina i na standby, bo nigdy nic nie wiadomo. :>

  18. onufry69 pisze:

    Pewno by miło było. Ty , ja i bejsbol. :>

  19. SzuflaNdia pisze:

    W smutku jedno jest dobre. Ze jest to stan tymczasowy.
    Z drugiej strony, czasem czlowiek, jego dusza, potrzebuje takiego stanu. Aby byc w rownowadze. Aby moc bardziej cieszyc sie szczesciem poranka.

    • pstro pisze:

      niekoniecznie… smutek uzasadniony rozumiem, ale taki fanaberyjny to juz nie całkiem …zreszta smutek smutkowi nie jest równy, dla jednego jest cos smutkiem, dla drugiego niekoniecznie czyli ? smutek jest pojęciem względnym ? zależy od punktu widzenia? …/SE ponastawiam pytajników a co//jak na blondi przystało/ :P

    • SzuflaNdia pisze:

      fanaberyjny? nie, popatrz na tak handre. przychodzi bez powodu, krzata sie po sercu i znika…
      Oczywiscie, ze smutek jest pojeciem wzglednym. Tak jak wszystko. Niektorzy sie wzruszaja na ‚Nothing Hill’ inni nie.
      Jednych zastanawiaja Twoje wpisy, inni smieja sie do ekranu.

  20. pstro pisze:

    proszę jakie upodobania, aż mu się oczęta zaiskrzyły … a bez bejsbola nie jest miło?:P:>

  21. onufry69 pisze:

    Tego nie wiem, ale wszystko przed nami. :>

  22. maskana pisze:

    Właśnie odebrałam prezent urodzinowy dla mojego dziecka. Pan kurier pachniał tanimi papierosami i Hugo Boss No.6
    To jest dopiero smutne…:)

  23. pstro pisze:

    e tam bez powodu, nic nie dzieje się bez przyczyny, jedynie skutki bywają rozciągnięte w czasie

  24. onufry69 pisze:

    To jeszcze ja się merytorycznie wypowiem. Smutne to o czym piszecie /beczy/

  25. maskana pisze:

    /podanie mu chusteczek – może kubala znów „pochwali”?/

  26. onufry69 pisze:

    …jeśli TiP, Tanie i Pewne, to biorę. :P:D

  27. maskana pisze:

    o której Pstro z drobiu wraca?

  28. onufry69 pisze:

    jakoś po 20 powinna być..też się stęskniłem. :D

    coś przekazać? :>

  29. maskana pisze:

    yhym, niech się pospieszy:)

  30. onufry69 pisze:

    Ty Mask ,myślisz tak jak ja. :P:D

  31. maskana pisze:

    myślisz, że myślę?:)
    /zastanawia się ile chce pożyczyć/

  32. onufry69 pisze:

    czasem myślisz…wyskakuj z dychy. :P

  33. maskana pisze:

    za „czasem” to najwyżej z butów mogę wyskoczyć:P

  34. onufry69 pisze:

    Mask…umówmy się może żebyś lepiej z butów nie wyskakiwała. :P

  35. pstro pisze:

    no co tam?:> powiem Wam, że ile mięśni – tyle boli ;)

  36. onufry69 pisze:

    daj podmucham…i nie przeinaczaj zaraz. :D

  37. pstro pisze:

    ja i przeinaczanie… weź nie grzesz :P

  38. onufry69 pisze:

    bałem się, że napiszesz dmuchnij. :P:*

  39. onufry69 pisze:

    miało być chuchnij. :P

  40. pstro pisze:

    Maskana sama widzisz, co region to inne słownictwo :P:D

  41. odarty pisze:

    Smutek pojawia się, gdy nasze mordercze cienie nie wzbudzają w nas akceptacji, gdy nie ma w nas zgody na świat, który notorycznie nas pomija. Jest symptomem braku zgody na siebie, na swoją przeszłość lub teraźniejszość.
    Chyba o to chodzi :D

    Aa, i dobry wieczór bardzo :)

  42. pstro pisze:

    dobry wieczór Odarty, ale Ty masz zgodę na siebie?:>

  43. maskana pisze:

    Cześć Odarty, bardzo:)

  44. pstro pisze:

    Onufrzak w butach, to tak :P

  45. odarty pisze:

    mam, jak pisze maskana ”bardzo” mam

  46. onufry69 pisze:

    Odarty i ja się przywitam. Cześć. ;)

  47. odarty pisze:

    hejo onufry. Nie męczą Cię tu za bardzo ;)?

  48. onufry69 pisze:

    Przerobiłaś sobie filcaki Pstruśka? :P

  49. onufry69 pisze:

    Odarty samo życie. :D

  50. odarty pisze:

    Prawie M jak miłość :D

  51. onufry69 pisze:

    Ja bym powiedział, że jak Szansa na sukces. :D

  52. odarty pisze:

    ale bliżej randki w ciemno :D

  53. pstro pisze:

    czasami jak Jeden z dziesięciu :D

  54. odarty pisze:

    ale nas jest… dwóch :D

  55. pstro pisze:

    nie no, filmy przerabialismy, możemy teraz w teleturnieje zastartować ;P:D

  56. maskana pisze:

    to ja będę jak Magda z koła fortuny

  57. odarty pisze:

    ale jam apolityczny, atelewizyjny, ateleturniejewy, aserialowy… :D i dlatego przyjmuję wyzwanie ;)

  58. pstro pisze:

    byłam dziś na indoorze vel drobiu/by Maskana i nie tu i ówdzie pobolewa /postękanie SE i czekanie na okazania współczucia :P

  59. odarty pisze:

    coś Ty maskana nam tu kręcisz:D

  60. pstro pisze:

    Maskana, pocałuj pana :D …ha! nawet rymem!:D

  61. pstro pisze:

    ja też jestem po części a, ale nie że druga część to też a :P

  62. maskana pisze:

    Odarty, ja nie kręcę, ja odkrywam:D

  63. onufry69 pisze:

    Współczuję Pstruśka. :>

  64. odarty pisze:

    Nasza Pani z naszego indoora, jak zwolenniczka filmów, raczy nas takimi kawałkami ;)

  65. onufry69 pisze:

    Kręcenie dla Mask to Wielka gra. :D

  66. maskana pisze:

    raczej Najsłabsze ogniwo:P

  67. odarty pisze:

    mask, to Wielki Szu w tej grze :D

  68. onufry69 pisze:

    Ja czuję, że zaraz będzie Awantura o kasę. :P

  69. pstro pisze:

    dasz wiarę, że też na tym kawałku jeżdżę? a my min przy takich jeździmy jak jest na stojąco

  70. pstro pisze:

    Onufrzak biega po sąsiadach i pyta o teleturnieje :P pamiętaj, że od 22 cisza nocna obowiązuje :P

  71. onufry69 pisze:

    Pstruśka, to że masz Miliard w rozumie, nie znaczy, że Ci wszystko wolno. :P:D

  72. onufry69 pisze:

    Uważaj, bo zapukam zaraz do Ciebie ośla łonko. :P

  73. odarty pisze:

    uuu, cięzka muza. Zobacz to, mamy niezłą jazdę :D Przy refrenie frozen :D Jest nieco zbyt długi

  74. SzuflaNdia pisze:

    Do nastepnego, ewakuuje sie

  75. pstro pisze:

    też macie wycisk na tym drobiu Odarty :D

  76. pstro pisze:

    Szu już? tak wcześnie???! no niech mnie ktoś uszczypnie! a biegusiem!:P

  77. pstro pisze:

    Onufrzak ale Ty teraz chcesz mnie straszyć? czy co?:P

  78. odarty pisze:

    pstro, bo sobie nagrabiliśmy ;) A było to tak. Umówiłem się z kolegą (on kolarz, a ja trochę oszukuję z obciążeniem), że jak Pani zapyta jak jest, to będziemy odp: cudownie, super, mega elagancko itp. A następnie jak powie: to co podkręcamy, to my mamy odp: tak, oczywiście :D:D:D

  79. pstro pisze:

    ale za to nie mam wyrzutów sumienia jak SE podjem ponad stan :D /chociaż po ostatnim, jak SE podjadła ziemniaków z sosem (a dawno nie jadłam) i po tym jak mnie muliło do nocy, to więcej ponad stan nie będzie/… do następnego razu nie będzie :D

  80. onufry69 pisze:

    Nie straszę, a obiecuję. :>

  81. odarty pisze:

    pewnie nie dasz rady wypić takiego paskudztwa, przed treningiem, jak sok ze świeżych buraków, ale on dobrze zwiększa wytrzymałość na obciążenie, plus ma tam jakieś magnezy w sobie

  82. pstro pisze:

    no innej opcji nie masz :P

  83. onufry69 pisze:

    Zapukam najpierw w okienko z rana. :P:D

  84. odarty pisze:

    dobrej nocy… czas na mnie

  85. pstro pisze:

    matuchno, jutro musze wstać 5.40 , to jeszcze noc nie? czuję, że w ciągu dnia drzemek nie będzie końca :P

  86. pstro pisze:

    to gasimy co? lampy naftowe of course :D

  87. maskana pisze:

    ale że jak gasimy? ja sie boję ciemności:)

  88. maskana pisze:

    no tak… jak ja się wyspałam to wszyscy poszli spać.
    No to dobranoc:)

  89. maskana pisze:

    Dzień dobry:)
    Znów wszyscy śpią? Hibernacja czy cUś?:)

  90. pstro pisze:

    a Kęs to skrawek?:>

    niektórzy wstali o 5.40 /pokazanie na siebie/ ale idą się drzemnąć z braku możności zapanowania nad powiekami :D

  91. onufry69 pisze:

    Tylko nie myśl, że to noc polarna i wstań. :P:*

    Brrry dzień…i brrry, bo zimno. :)

  92. SzuflaNdia pisze:

    Ale tuba z rana, Mask. Idzie sie jeszcze poloz

    dzien dobry

  93. onufry69 pisze:

    Jest opcja, że Mask tubę przez sen dała. :P:D

  94. maskana pisze:

    Mask to jeszcze dziś nie spała, więc jej tu bezwładu nośników operacji symbolicznych proszę nie imputować:)

    A tuba bardzo mi się podoba. Bo tak.

  95. maskana pisze:

    jesteście niemożliwi. Obaj:D

  96. onufry69 pisze:

    Pstruśka wstawaj! I fru :)

  97. pstro pisze:

    coś się jeszcze tutaj będzie działo /zanucenie/ no skoro tak, to wstałam :P

  98. onufry69 pisze:

    skoro już wstałaś…to będzie się działo. :P

  99. pstro pisze:

    a pewno, bo dzisiaj piątek, tygodnia koniec i początek, balety i trunki lejące się strumieniami i takie tam :P

  100. onufry69 pisze:

    takie tam też będą. :P

  101. maskana pisze:

    znaczy perspektywa jest:)

  102. pstro pisze:

    Maskana tlenu zaczerpnij a nie tak na bezdechu :>:P

    zaopatrzona w czerwone wytrawne?:>

  103. pstro pisze:

    bo jak ja Ci podaję butlę tlenową, to Ty nawet nie podziękujesz :P

  104. pstro pisze:

    coś chyba przekombinowałam w swoim komciu nie? ;D

  105. SzuflaNdia pisze:

    Piosenka na weekend, a ja ide do roboty:

  106. pstro pisze:

    ale że co? nie będzie Cię tutaj w weekend? /zbieranie się na płacz/

  107. onufry69 pisze:

    Szu Toma Waits’a i nie sprzeczaj się ze mną, bo fochnę.

  108. maskana pisze:

    ja też będę jakby kto pytał /foch/
    :P:D

  109. pstro pisze:

    to my z Maskana wybierzemy się na balety, moze nawet coś zarwiemy oprócz krzeseł w klubie :P

  110. onufry69 pisze:

    mhm….taborety bankowo Wam się uda zarwać. :P

  111. pstro pisze:

    Maskana czy mi sie wydaje, czy oni małej wiary są co do naszych możliwości? :P weź mi napisz bo nie wiem czy na Onufrzaka fochnąć, się jeszcze waham ciut :D

  112. maskana pisze:

    Pstrusiu, ja nie wiem, czy to kwestia wiary… zachodzi obawa, że ktoś im nasze zdjęcia wysłał…
    Teraz to jakby zrozumiałe, nie?

  113. pstro pisze:

    no to mamy pozamiatane

  114. SzuflaNdia pisze:

    A widzieliscie nasze zdejcia z ostatniej imprezy?

    Uploaded with ImageShack.us

  115. pstro pisze:

    SzuflaNdia pisze:
    wpadam do Onufrego na weekend.

    SzuflaNdia pisze:

    nie no, fajne te imprezy macie, Ci powie m:P

  116. pstro pisze:

    wytargałam Cię z kosza Szu, siedziałeś tam w ciemnościach, zlękniony taki, wiem, że mój widok nie pomógł, ale starałam sie jak najszybciej Cię wyłowić :P

  117. pstro pisze:

    /postanowiła wyjasnić co miała na myśl/ Twoje komcie wpadły do spamu i je wytargałam /napisała jednym tchem/ …chociaż za opiekę dzięki, nie wiem jak się odwdzieczę, ale może mi coś wpadnie do głowy :P

  118. maskana pisze:

    I Pstro siedzi. Nie, nie za sreberka. Za Onufrzaka i jego „nie sądzę”:P
    Pstrusiu nie martw się, przekonam sędziego, ze działałaś w afekcie:D

  119. onufry69 pisze:

    Nie siedzi, a śpi….i nie chodzi o afekt, tylko o to jaki jest efekt jest dzisiejszego wstania o piątej minut czterdzieści…..kurde i zanucę:
    godzina piąta minut czterdzieści, kiedy pobudka zagrała, grupa rezerwy szła do cywila..nie jedna panna płakała.

  120. maskana pisze:

    to może by już wstała?:)

  121. onufry69 pisze:

    wstała, ale chyba się na indoora musi uczesać…sama rozumiesz, ponoć fajny trener tam jest, którego jeszcze nie widziała, bo zawsze jej powtarzam: Pstruśka…wzrok w podłogę. :D

  122. maskana pisze:

    yhym i jeszcze powiedz, że Cię słucha:D

  123. onufry69 pisze:

    no ja bym na jej miejscu posłuchał. :P:D…a Ty jak myslisz? :>

  124. maskana pisze:

    no ja w sumie też. Szkoda, że Pstro jest inna:P

  125. onufry69 pisze:

    szkoda to jest jak teściowa do studni wpadnie i się nie utopi. :P:D
    ale cieszy mnie fakt, że kobieta zmienną jest, więc jest szansa i głęboko w to wierzę że przestanie być inna /niedowiarek/ :P

  126. maskana pisze:

    Onufciu, teściowa to skarb! /powiedziała matka przyszłej żony swojego zięcia/:P

  127. pstro pisze:

    oczywiście, że skarb, ale nie żeby zakopać od razu w ogródku pod płotem :P:D … odnośnie trenera, to nie dość, że przystojny, to jeszcze ladnie do mnie mówi, jak się do mnie zwraca… sami przyznacie, że „pączusiu” ładnie brzmi nie? co tam ładnie…smacznie!;D

  128. maskana pisze:

    Pstrusiu, jak już wyjdziesz z lodówki to zaczerpnij tlenu, dobrze?:>

  129. onufry69 pisze:

    Dobrze, że trener nie mówi cielęcinko to by posłodził dopiero. :P

  130. pstro pisze:

    Maskana zachłysłam się :D … musiałaś mnie wyzdradzać? musiałaś? ja wszem i wobec roztrąbiłam, że po treningu to juz nie jem :P

  131. pstro pisze:

    Onufrzak, aż tak się jeszcze nie zbliżyliśmy :P

  132. onufry69 pisze:

    Nie? To ćwicz w pierwszym rzędzie. :P:*

  133. onufry69 pisze:

    Mask już bankowo tłumaczy jakiego chce zięcia. :P

  134. pstro pisze:

    Onufrzak, ja łapię zadyszke jak wejdę na drugie piętro a Ty mnie do pierwszego rzędu pchasz, przecież Ci za mna, to ze śmiechu będą mieli nici z treningu :P:D

  135. onufry69 pisze:

    I pójdą się wyśmiać do szatni, a Ty dalej będziesz w pierwszym rzędzie /tłumaczy/ :P

  136. onufry69 pisze:

    A wiesz, chyba się faktycznie rozpisałem, ale podobało się chociaż? :>

  137. pstro pisze:

    hahahaha też Cię lubię :P:D:*

  138. onufry69 pisze:

    A ja, jak pomyśleć to Cię kiedyś lubiłem. Coś nie na rączkę? :>:*

  139. onufry69 pisze:

    Zapytam się jeszcze, gdzie ten mój najlepszy koleżka Szu? Zaczyna mi wyglądać na latającego holendra. :D

  140. pstro pisze:

    też sie zastanawiam powiem Ci, pogdybamy SE? :D

  141. onufry69 pisze:

    Zacznij pierwsza, bo mi nie wypada. Albo dobra ja zacznę. A gdybym był młotkowym…:P:D

  142. pstro pisze:

    kurde! ale my mieliśmy Szu poobgadywać a nie o nas :P

  143. onufry69 pisze:

    Nie no, gdyby się topił w marzeniach nawet, to by dał znać, że trza go ratować. :P:D

  144. onufry69 pisze:

    Ja nie bronię, a tylko gdybam. :P

Skomentuj

