PyKaPy …

Każdy z nas korzystał z PKP kub będzie korzystał. Ci co korzystali wiedzą co ich czeka, tym którzy mają zamiar, przedstawiamy opcje podróży, bo podróżować można na wiele sposobów jak się okazuje.

1. Pociąg z całkowitą rezerwacją miejsc – choć jest w 90% pusty, mamy prawo zająć wyłącznie wyznaczone przez przewoźnika miejsce, na którym sprężyna z fotela włazi w dupę.

2. Pociąg z fakultatywną rezerwacją miejsc – w tej opcji płacimy dodatkowo za miejsce siedzące. Wykupione miejsce zajęte jest przez pasażera bez miejscówki, którego musimy samodzielnie wypędzić, proponując miejsce stojące obok kibla. Czynność szczególnie emocjonująca, jeśli na naszym miejscu siedzi 98-letnia staruszka.

3. Pociąg bez rezerwacji miejsc (inna nazwa: konserwa) – skład złożony z 5 wagonów o nieograniczonej pojemności, z czego 4 są zarezerwowane dla kolonii.

4. Przedział dla palących – w tym przedziale wolno palić.

5. Przedział dla niepalących – w tym przedziale wolno nie palić.

6. Przedział z oknami nie otwierającymi się (wersja premium posiada także zepsutą wentylację).

7. Przydział z oknami nie zamykającymi się (w wersji premium wentylacja działa bardzo dobrze, nawet zimą)

8. Pociąg osobowy – zatrzymuje się na każdej stacji i przystanku osobowym chyba, że się nie zatrzymuje.

9. Pociąg pospieszny/TLK – zatrzymuje się przed każdą stacją lub przystankiem osobowym i jeszcze czasem czeka na osobowy jadący przed nim. TLK to podobno skrót od Tanio Lub Koleją.

10. Pociąg klasy ekspres – zatrzymuje się co 500 metrów oraz przed każdą stacją i przystankiem osobowym (czeka na pośpieszny jadący przed nim, który czeka na osobowy jadący przed nim), obowiązuje specjalna dopłata za każde 5 min czekania.

11. Pociąg IC – odjeżdża z opóźnieniem ok. 15 min (jednocześnie informujemy, że wielkość opóźnienia może ulec zmianie; za powstałe opóźnienie uprzejmie przepraszamy), bo musi poczekać na ekspres, pośpieszny i osobowy. Z tego samego powodu zatrzymuje się na wszystkich stacjach i przystankach osobowych (przestrzeń pomiędzy przystankami jest bowiem zajęta przez powyższe pociągi), ale kto spróbuje wówczas wsiąść lub wysiąść, ma w ryja od kierownika pociągu, „bo my tu planowo się nie zatrzymujemy!”. Obowiązuje specjalna dopłata do poprzedniej dopłaty, ze względu na obecność papieru toaletowego w kiblu.

12. Pociąg EC – odjeżdża i dojeżdża punktualne (podejrzane…), ale i tak nie ma sensu nim jechać, bo dla podniesienia prestiżu nie zatrzymuje się w ogóle – nigdzie i dla nikogo. Ale za to dają bezpłatnie wczorajsze wydanie gazety Metro i (odpłatnie) paczkę krakersów. Obowiązuje dopłata, superdopłata, opłata, podatek, zadatek i dodatek – tak dla fasonu.

13. Pociąg ICE – najbardziej prestiżowy ze wszystkich. Tak prestiżowy, że w ogóle go nie ma. Niektórzy mówią, że go nie ma ale to nieprawda, ponieważ jeździ z prędkością światła i go nikt nie widzi.

14. Pociąg InterRegio – nowy gatunek, powstały ze wymieszania pociągu osobowego oraz pospiesznego. Najtańsza kolejka górska w Polsce (wyjątek: Zakopane, tam taniej wjechać na Kasprowy). Popularny zwłaszcza wśród osób które wolą samodzielnie zakupić ciasteczko przed podróżą i nie straszne im otwarte okna. W pociągach zestawionych ze składów zwanych kiblami wskazane posiadanie karimaty i prawdopodobnie śpiwora: możliwa podróż na leżąco w ostatnim przedziale.

Życzymy miłej podróży !!

ps. o opcjach podróży wiemy od Odartego, który podzielił się z nami tą wiedzą

113 Responses to PyKaPy …

  1. pstro pisze:

    jako że z rodziny kolejarskiej jestem, więc powiem, że z koleją mam same miłe wspomnienia, zawsze kuszetka, albo pierwsza klasa, albo sypialny, full wypas i do tego gratis , ale!! a`propos notki to niech mi ktoś wyjaśni fakt, zmiany czasu letniego na zimowy i odwrotnie i jak to się ma do pociągów znajdujących się już w trasie (no wiecie, przestawiamy godzinę do tyłu albo do przodu) :P

  2. odarty pisze:

    od tyłu chyba, jeśli chodzi o pociąg :D

  3. pstro pisze:

    ale że jak? tłumacz :D

  4. pstro pisze:

    dziś ponoć dzień puszystych, Maskana świętuje od rana :P:D

    • maskana pisze:

      aaa to dlatego od rana naręcze kwiatów zebrałam, a nieznani mi ludzie mijają mnie z życzeniami „wszystkiego najlepszego”…

  5. odarty pisze:

    uuu, to czas przytyć, zdążę może do wieczora ;) 15 pączków załatwi sprawę.
    A z pociągiem to jest tak: zależy w którą stronę się posuwa :D

  6. pstro pisze:

    ten w trasie? a te za nim? :P, zresztą w tył to pal licho, a w przód? ;P

  7. maskana pisze:

    z tego co słyszałam wynika że najefektywniej jest jak się posuwa w tył i w przód:D przy czym informacje czerpię od amerykańskich uczonych a jak wiadomo PeKaPe tam nie dociera.

  8. miia1 pisze:

    Cześć . Dzięki za reklamę blogaska:)))

  9. odarty pisze:

    Cześć dziewczyny :)

  10. pstro pisze:

    wszyscy świętują? no, ja też :D

  11. onufry69 pisze:

    Że ja nie wiem jaki jest powód świętowania. :P

  12. maskana pisze:

    Onufry, wejdz na wagę i juz będziesz wiedział:P

  13. pstro pisze:

    albo zerknij w dół na stopy, widzisz je? nie, a pasek u spodni widzisz? nie…no widzisz :P

  14. onufry69 pisze:

    Nie widządz jakie jest święto, wysłałem wam w ciemo prezenty i widzę, że dobrze zrobiłem. :-P

  15. pstro pisze:

    yhy, nie widządz /rotfl/

  16. maskana pisze:

    dzięki Onufrzak:************
    /tylko co ja zrobie ze 100 kilogramowymi workami kaszy, ryżu i mąki, 2 myszami i gościem który mi to do chałupy wtachał?/

  17. onufry69 pisze:

    Mask weki porobisz, a gościa co Ci to przyniosł, przygarnij. :P

  18. onufry69 pisze:

    Pstruśka, a weź prowadź auto i pisz komcia mądralo. :P

  19. pstro pisze:

    się nie tłumacz :p /uchachana po pachy/

  20. onufry69 pisze:

    Wiem, zawsze się cieszysz jak mnie czytasz. :P

  21. pstro pisze:

    no teraz jak SE Maskana wzięła do serca słowa Onufrzaka cyt. a gościa co Ci to przyniósł, przygarnij…to ją zobaczymy w okolicy świąt, a i to ze znakiem zapytania :P:D

  22. maskana pisze:

    gość już rozdysponowany. Będzie weki robił:P Dzięki, Onufciu:D

  23. onufry69 pisze:

    Mask, ale ja nie umiem weków robić.:-P:-D

  24. maskana pisze:

    Ty będziesz miał inne „zadanie”:)

  25. onufry69 pisze:

    Nie wiem, czy pozostać w niewiedzy, czy zapytać jakie to zadanie. ;)

  26. balladyna pisze:

    Dziś więc świętuję, bom grubas okrutny:) Ale to tak na marginesie, bo chciałam ja o tych pociągach coś że tak powiem nadmienić. Mam do PKP i do resztki, co z tej instytucji zostało, dość specyficzny stosunek: od szkoły średniej po dziś dzień ta firma pozwala mi nie czuć się tak straszliwie prowincjonalną. Uczyłam się w dużym a studiowałam w największym polskim mieście dzięki PKP. Podróżuję po ukochanej ojczyźnie tylko pociągami, bo cierpię na najgorszą chyba odmianę choroby lokomocyjnej i w żadnym innym pojeździe nie pożyję zbyt długo bez hm… torsji lub choćby przymiarki do nich. A więc z jednej strony kocham i jestem onej wdzięczna. A z drugiej- zapach wagonów, pociągu, poczekalni to trauma nie do opisania, ja ten specyficzną „wizytówkę” czuję od razu, jak tylko usłyszę lub przeczytam słowo „pociąg”. Czuję się brudna i śmierdząca po każdej podróży pociągiem, ale nie mam alternatywy… chociaż, odkąd zlikwidowano mi jedyny pociąg do stolicy, żyję bez podróży:)

  27. pstro pisze:

    Balla kiedyś pociąg był na porządku dziennym, wyjazd na wakacje, wyjazd do rodziny, a teraz ? jak jakieś dziecko jechało pociągiem to szpan w klasie, bo wszędzie samochodem jak już :D

  28. onufry69 pisze:

    Ja ostatnio sypialnym jechałem, a wyspałem się za wszystkie czasy. :P:D

  29. maskana pisze:

    a mnie się marzy taka wielodniowa podróż pociągiem. Do Władywostoku…

  30. onufry69 pisze:

    Jak już bym miał jechać na taką wycieczkę, to do Tybetu. Czemu Władywostok?

  31. oceanofstupidity pisze:

    Czy ktoś z was wie jak usunąć samego siebie z administracji bloga na wordpress? Mam bloga gdzie jest dwóch administratorów. W ogóle to ja zakładałem tego bloga. Chciałem przekazać go temu drugiemu administratorowi. Sam siebie usunąć nie mogę ale dziwna sprawa, bo ten drugi administrator też nie może mnie usunąć, bo nie ma wystarczających uprawnień <—- dziwne, prawda? Czy to jest tak, że jak już założyłem jakiegoś maila to na wieki będę w administracji? Ktoś ma jakiś pomysł?

  32. maskana pisze:

    Do Władywostoku pociągiem. Dalej jakimś UAZem zakupionym od miejscowego. Plecak, namiot i konserwy turystyczne… Ahoj przygodo:)

  33. maskana pisze:

    Krzysiu, Ty to zasłużyłeś na klapsa dzisiaj. I nie pytaj za co, doskonale wiesz:)
    Do teraz się ślinię:D
    Merytorycznie to ja napiszę tylko – nie wiem:)

  34. oceanofstupidity pisze:

    Niemerytorycznie to napiszę, że zostawiłem ci po jednym z każdego gatunku. ;-)
    Merytorycznie to zapytam czy Pstro może będzie niebawem? Może ona coś wie w tym temacie.

  35. onufry69 pisze:

    Valuś cześć. Na bloxie się nie da, a tu nie wiem.

  36. oceanofstupidity pisze:

    Cześć Onufry. Mam nadzieję, że może Pstro będzie coś wiedziała a jeśli nie to napiszę do wordpressu.

  37. maskana pisze:

    klaps zamieniony na :***
    dziękuję:)

    Merytorycznie to ja napiszę tylko – nie wiem. Znów:)
    Wychodzi na to, że wiem, że nic nie wiem. Żal.pl:)

  38. onufry69 pisze:

    Mask moich 2 kolesi kiedyś pojechało do Indii stopem. Przygoda trwała 4 miesiące, a wydali niewiele więcej kasy niż będą 2 tygodnie nad Bałtykiem. :D

  39. oceanofstupidity pisze:

    Trudno. Zaczekam. Przy okazji pokombinuję i poszukam odpowiedzi.

  40. onufry69 pisze:

    Mask nie musisz wiedzieć, ale merytorycznie, to fajne notki na wordpresie piszesz. :P:D

  41. oceanofstupidity pisze:

    Właśnie sobie doczytałem. Nie ma szans na usunięcie siebie z administracji. Szkoda.

  42. maskana pisze:

    Onufry, bo wszystko zależy od oczekiwań. Jak sie chce mieć klimę, łóżko z masażem, basen za oknem i pełny barek to się nie jedzie z karimatą pod pachą, butelką wody i uśmiechem dla tubylców (którzy częstuja bimbrem), na Daleki Wschód:)

  43. maskana pisze:

    Onufciu, Ty mnie nie podpuszczaj. Jestem merytorycznie pusta jak Twój portfel przed wypłatą:D:P

  44. onufry69 pisze:

    Mask byłem raz na spływie kajakowym, w zeszłym roku nie mogłem jechać. Wiem, że to nie Władywostok, ale konserwy, ogisko codziennie było, a co najważniejsze, zero zasięgu w telefonie. :D

  45. onufry69 pisze:

    Nie podpuszczam, ale jakąś sagę by się przeczytało. :P

  46. maskana pisze:

    spływ kajakowy…mhmmm…

  47. maskana pisze:

    sagę o czym? o ludziach lodu ktoś już napisał, a ja nic ponad lód nie wymyślę:)

  48. onufry69 pisze:

    Ten spływ był nad Drawą, jedna z trudniejszych rzek do spływu, pomijając górskie rzeki. Na 30 kajaków, zgadnij czyj był czasem jak łodź podwodna. :P

  49. onufry69 pisze:

    Mask o ciepłych możesz. Proponuję o gejach. :P:D

  50. maskana pisze:

    Czyj? Hmm… yyy… eee…
    pojęcia nie mam:P

    O gejach?
    Miałam sąsiadów, którzy żyli w nieformalnym związku. Nadal żyją. On_on chodzi z aktóweczką do pracy. On_ona zajmuje się domem, wiesza bieliznę na sznurkach w ogrodzie, kręci sobie włosy i plotkując z sąsiadkami dzieli się sałatą, która zawsze im szczególnie rośnie:) Bardzo sympatyczna para z dużym ładunkiem czułości.
    Większości par hetero życzyłabym takiej miłości…

  51. onufry69 pisze:

    Mask a niech sobie żyją, kochają itd. Jak to mówią, gej najlepszy przyjaciel kobiety.

  52. maskana pisze:

    podobno tak mówią:)

  53. onufry69 pisze:

    Mask nie patrz na mnie tak :P

  54. silmarwena pisze:

    nie tylko mowia. Ja to nawet potwierdze. A wiecie czemu?? bo nie ma tego kretynskiego napiecia seksualnego, ktore zawsze gdzies tam z lekka iskrzy w ‚przyjazniach’ hetero.

  55. onufry69 pisze:

    Nie dość, że przedmiesiączkowe, to jeszcze jakieś kretyńskie.:P

  56. maskana pisze:

    Dzień dobry. Bardzo.
    Dostałam, spodobało mi się, więc się dzielę:

  57. pstro pisze:

    od rana prezenty dostajesz Maskana – napisała pstro sięgając po chipsa :P

    słonecznie od rana, znaczy, że wiosna dużymi krokami się zbliża i jest tuż tuż, co mnie bardzo cieszy ;)

  58. maskana pisze:

    ten jest z wczoraj, dostałam z okazji dnia grubasa:)

    Rano było u mnie minus 7 i musiałam skrobac szyby. To gdzie ta wiosna ja się pytam?:>

  59. pstro pisze:

    u mnie 4 w plusie i wiosny będę bronić ręCami i nogami :P

  60. Jędz@ pisze:

    A u mnie świeci pierdolone słońce i mnie wkurwia, bo mam w duszy mrok i błoto i glisty i brudne szyby i stęchliznę i te klimaty.

  61. pstro pisze:

    Jędza, też mnie brudne szyby wkurzają, ale jakem niecierpliwa tak poczekam cierpliwie aż je umyją

  62. maskana pisze:

    Dzień dobry. Pączki zakupione?:>

  63. onufry69 pisze:

    Ja tam się sobą przejadłem :P:D dzień dobry.:)

  64. maskana pisze:

    Ciebie nie można przejeśc, Onufry. Ludzie tyle nie jedzą:P:D

  65. onufry69 pisze:

    Mask, ale pamiętaj, że apetyt rośnie w miarę jedzenia. :P:D

  66. maskana pisze:

    wiem, wiem… cierpliwości, w końcu mi sie uda:D:P

  67. miia1 pisze:

    Cześć Kochani. Miłego dnia !
    Przy okazji pragnę duchowo wesprzeć Jędzę, wysyłając pozytywnego fluida. Fluid jest bardzo silny i ma wbudowaną funkcję humoru, pozwalającą na glisty i mroki spojrzeć z hardą zadziornością.

  68. flamenco pisze:

    Brydzieniu!

    Pozdrowienia pozostawiając, nadmieniam, iż macie – Gospodarzynie – pewną korespondencję na skrzynce blogowej :-) Dziękując za uwagę, umykam ku garom :-D

  69. pstro pisze:

    wpadają jak po ogień i pędzą wiosną się nacieszyć, a jest czym! dopiero wróciłam i powiem Wam, żyć się chce! gdyby nie te brudne okna, ale już nie tylko mnie wkurzają więc lada dzień będą czyste !

  70. pstro pisze:

    /zerk na pocztę/ przyda się a jakże! teraz kiedy wiosna za progiem, to pewnikiem wieczorami będzie towarzystwo zaglądać, albo przelotem /pomna lat poprzednich blogowania/ a kto pozostanie do pilnowania całodobowego bloga? /zerk na Onufrzaka/ :P

  71. onufry69 pisze:

    Pstruśka Ty masz bana na działkę :P

  72. pstro pisze:

    żebym ja Ci zaraz nie pokazała co znaczy ban ;P

  73. onufry69 pisze:

    Dossały się do pączków. :P

  74. chemikon pisze:

    do czyich rączków? :O

  75. chemikon pisze:

    No ja widzę, że Jendza to charakterna baba :P

    Ale żeby tak przeżywała, że nie przyszła mi pomachać?

  76. pstro pisze:

    Kemik, musi podałeś nie tę datę :P

  77. onufry69 pisze:

    „do czyich rączków?” kemik zgadniesz jak nie wiesz? :P:D

  78. chemikon pisze:

    Ja się mogę podjąć zgadywania, ale Ty zbierasz po mordzie Onufrzak :P

  79. chemikon pisze:

    Ależ Pstrokatko, daty podalem nawet dwie, ja kobiecie zawsze zostawiam wybór, chyba, że akurat drzwi zaryglowałem :P

  80. onufry69 pisze:

    Kemik mogę zebrać za Ciebie, morda nie szklanka. :P

  81. chemikon pisze:

    Dokładnie Onufrzak, zawsze można pociągnąć z szyjki :P

  82. onufry69 pisze:

    Kemik ja tylko szampan i kawior z rozenthala, ale Ty na bank miałeś inną szyjkę na myśli, znając Ciebie. :P

  83. chemikon pisze:

    Jakie Ty masz rozeznanie w ludziach Onufrzak :P

  84. maskana pisze:

    Słońce wróciło. Zarazy się odhibernowały. I jeden z nich, najpewniej największy, dopadł bidną mask.
    Wyrazy współczucia przyjmuję w godzinach 10-12.

  85. chemikon pisze:

    Dzień dobry :) Maskaneczko głowa do góry :) Pomyśl tylko, dziś jest ten dzień kiedy w końcu nie zobaczysz Onufrzaka w robocie :P

  86. onufry69 pisze:

    Kemik, ale za to zobaczy Ciebie i znowu będzie nudno. :P

    dobry dzień. :)

  87. maskana pisze:

    Dmitrij, ale jak nie zobaczę skoro od rana w biurze udaję że pracuję. w dodatku z całkiem dobrym skutkiem?:>

    Onufry, wróconyś?:>

  88. chemikon pisze:

    a co Ty tak z czeska? wycieczka do seksKarlowych warów się marzy? :P

  89. onufry69 pisze:

    Mask wróconym, wróconym…tylko mi nie piszcz. :P:D

  90. onufry69 pisze:

    Kemik, na Jasną Górę. :P

  91. maskana pisze:

    Onufciu, nie piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiszczę:P

  92. onufry69 pisze:

    nie słyszę, gdyż jakiś pisk jest w tle. :P:D

  93. odarty pisze:

    dzień dobry baaardzo?

  94. Mirażyk pisze:

    Lubię pociągi. :)

  95. pstro pisze:

    tęskniliście? no, ja też :D
    funkcje życiowe w normie, kac trochę uwiera ale do okiełznania jest :P

  96. Mirażyk pisze:

    No. Wreszcie ktoś… ile można czekać :P

  97. pstro pisze:

    wstałam dopiero tak? :P

  98. onufry69 pisze:

    o śpiąca królewna. :P

  99. pstro pisze:

    o zauważył mnie :P … ja myślałam, że Ty pod moją nieobecność to poszalejesz SE, już mialam w planie jakiś dym albo cuś, a tu guzik :P

  100. onufry69 pisze:

    może nie chwal dnia przed zachodem słońca. :P
    trza umieć szaleć pod Twoją nieobecność. :P

  101. pstro pisze:

    że niby Ty nie UMISZ? :P

  102. onufry69 pisze:

    umiem…robię to umiejętnie. :P

  103. pstro pisze:

    w myśl powiedzenia: czego oczy nie widzą, tego sercu nie żal? … każdy tak UMI :P

  104. onufry69 pisze:

    no tak, ale lepiej nie praktykuj, bo nie ma takiej potrzeby. :P

  105. pstro pisze:

    mówisz i masz :P:*

Skomentuj

