A ukradniesz dla mnie niebo? …

– musimy wzniecić płomień, chociażby drogo nas to kosztowało
– tak, będzie nas to kosztować kolejny szary dzień
– ha, ja też mam czym płacić
– „Zostaw piękno, jeśli cię zatrzymuje. Nie śpij zbyt długo w bezpiecznych ścianach. Zagnieżdżaj się tylko tak, jak ptak wędrowny tęskniący za innymi krajami”
Tęsknota i odwaga zmienia wszystko, zmienia wszystko, wszystko co nas trzyma na tym świecie. Człowiekowi wolno spać podczas drogi tylko po to by wypocząć, nigdy inaczej. Jesteśmy z natury wędrowcami, poszukiwaczami, eksperymentatorami lecz jak często i jak łatwo o tym zapominamy próbując urządzić się na tym świecie.

Odarty

123 Responses to A ukradniesz dla mnie niebo? …

  1. pstro pisze:

    przypomniał mi się cytat na miarę komentarza merytorycznego

    Czas mija bardzo szybko. Przybywa przeszłości i ubywa przyszłości. Ubywa możliwości i przybywa żalów.

    gdzie ta odwaga do cholery? ;)

  2. graforoman pisze:

    W sprawie usypiania podczas drogi. W pociągach usypiam natychmiast jak maszyna ruszy. Czasem nawet wyciągnę książkę, ale po dwóch zadaniach budzę się w Warszawie. :)

  3. pstro pisze:

    mnie też usypia stukot szyn ;)

    Grafo, ale i tak przybywa przeszłości /tupnęła nogą/ ;)

    • graforoman pisze:

      Przyszłość i przeszłość nie koniecznie muszą się równoważyć. Przeszłość jest wartością rosnącą w objętość którą można opisać i udokumentować. Przyszłość jest niewiadomą równania, którego rozwiązanie poznamy dopiero u schyłku życia.

  4. maskana pisze:

    Tęsknota i odwaga zwykle nie idą w parze…

  5. Adamaszek pisze:

    Może dlatego że tylko brak odwagi stwarza odpowiednie warunki tęsknoty?:)

  6. pstro pisze:

    a`propos stukotu szyn, to mój rodzimy Bajor…opolski, to grzech nie przytoczyć w nutkach zupełnie nic nie znacząco

  7. pstro pisze:

    rodzimego wypada znać w utworach ;)

  8. Adamaszek pisze:

    Odarty – no niech Ci będzie, że wygrałeś ;)

  9. mmrr pisze:

    a ja nie śpię nigdy w pociągach nawet gdy jadę o północy… świat jest piękny :)))))))) a odnośnie przyszłości stransponuję mój ulubiony żart o angielskim…” przyszłość??? … nie znam ale wiele dobrego o niej słyszałem”… :)

  10. maskana pisze:

    Mmrr, wszystko zależy od długości trasy – kolej transsyberyjska jest do spania idealna:)

  11. mmrr pisze:

    Maskana i taką też jechałem i nie spałem … może nie całą ale duży kawałek trasy :))))

  12. pstro pisze:

    Maskana mogłabyś zrobić wdech tak? no…

  13. maskana pisze:

    Mmrr, gdybyś nie spał ponad 150 godzin to bym padła z wrażenia. Choć przy „dużym kawałku trasy” też padnę:)
    Podobało Ci się? nie padanie, tylko podróż:)

    • mmrr pisze:

      Pomyliłem się nie był to zbyt duży kawałek trasy bo z Moskwy do Permu (ok.1400 km) tj chyba ok 1/5 trasy kolei transsyberyjskiej, ale podobało się… :))))

    • maskana pisze:

      ech… też kiedyś pojadę. Do Władywostoku. A dalej jakimś wynajętym Uazem. Gdzie oczy poniosą…

  14. pstro pisze:

    przy dużym kawałku tortu nie padasz, więc nie ściemniaj ;P

  15. onufry69 pisze:

    Leje u mnie jak z cebra teraz. Nie muszę nigdzie iść, nie zmoknę. Tęsknota zaś dla mnie, jest jak słońce, sprzyja temu co czuję, ale nie pozwala iść innym torem.

  16. maskana pisze:

    przy dużym kawałku tortu nie padam tylko siadam. Nie z wrażenia tylko z głodu:P

  17. onufry69 pisze:

    A ponoć głodnemu chleb na myśli. :P

  18. pstro pisze:

    Onufrzak sie odnalazł, nie może być! ;)

  19. onufry69 pisze:

    Nigdzie nie zaginął, jest zawsze blisko, tylko się nie potknij o mnie. ;)

  20. pstro pisze:

    że niby już na czworakach? ;D:*

  21. maskana pisze:

    Onufrzak „wstań powiedz nie jestem sam i nigdy więcej już nikt nie powie sępie miłości nie kochasz”lalala:D
    Ależ mi się klasyka przypomniała:D

  22. onufry69 pisze:

    Nie…jeszcze siedzę i jestem zdziwiony. ;)

  23. onufry69 pisze:

    Mask, jakie Twoje czasy, taka klasyka. U mnie cały czas brzmi Boney m i ja w tle z afro na głowie. ::P

  24. maskana pisze:

    Onufrzak, afro??? z tych kłaczków nad uszami?:P:D

  25. onufry69 pisze:

    Mask no co Ty? Całą resztę kupiłem w sklepie ze śmiesznymi rzeczami. Wstyd się przyznać, ale na klatę też kupiłem. No zwierzam się,. Teraz Ty. :P:D

  26. R pisze:

    Ja tu, a Wy gdzie?
    dzieńdobrywieczór Wam wszystkim :)

  27. maskana pisze:

    Onufrzak, a ja nie kupiłam. Mam własne. Nawet na klacie. Tak, możesz już zazdraszczać:P

    My też tu, R:)

  28. onufry69 pisze:

    Ja piernicze, mojej zazdrości nie ma końca jak długie włosy na Twojej klacie…Mask, spokojnie lubię Cię jaką jesteś. :P:D

  29. maskana pisze:

    hahahahaha
    wiem
    ale i tak będziesz musiał poczekać na przelew:P

  30. R pisze:

    Cześć Mask, cześć Onufry :)

  31. graforoman pisze:

    Maskana!!!! Nie rujnuj wyobraźni czytelników. Teraz z „Walką o ogień” zaczęłaś mi się kojarzyć, tudzież z „Epoką Lodowcową”. A avatar taki ogolony. ;)

    • maskana pisze:

      hahahahahaha
      z naturą nie wygrasz Grafciu, nawet trzema ostrzami:D

      Skup się na avatarze i wyobraźnia znów się ustabilizuje;)

  32. onufry69 pisze:

    Mask nie szastaj już rozdysponowanym, w końcu mmrr też parę złoty wisisz. :P

  33. maskana pisze:

    Onufrzak, Mmrr nic nie chciał, mam to na piśmie! Po prostu mnie lubi /kaszle/:D

  34. graforoman pisze:

    R. Pytasz o włosy na klacie maskany? Teażm nie to gnębi. ;)

  35. onufry69 pisze:

    Dobrej nocy życzę wszystkim.

  36. maskana pisze:

    Grafciu, uspokój się:) wdech, wydech:) maskana ma klat(k)ę… reszta niech będzie milczeniem:D

  37. maskana pisze:

    Kolorowych Onufciu:)

  38. R pisze:

    Bardziej się pytałem o „walkę o ogień” mam stado zapalniczek w barku. Co kupię paczkę fajek to zapominam gdzie mam ogień :)
    Mogę odstąpić bez walki, ale jak ktoś lubi to przyjmę wyzwanie :D

  39. maskana pisze:

    R, to co z tym pytajnikiem? że tak w konwencji pytającej zostanę:)

  40. R pisze:

    No kurcze, bo nie wiem czy to o ogień czy o walkę chodzi?

  41. maskana pisze:

    zawsze o ogień. Walka jest bez sensu. Ogień rozpala, walka gasi. Ale może ja się nie znam…

  42. R pisze:

    No ale tak bez walki ten ogień? To chyba komuś wyjątkowemu, co?

  43. maskana pisze:

    Ogień zawsze wyjątkowemu. Reszcie atrapę elektryczną. A walczącym teren i środki. I na koniec księdza.

  44. R pisze:

    No proszę, rozdysponowała moimi środkami :P

  45. R pisze:

    Skoro tak, to odrobinę piezoelektrycznej energii jutro włożę w PB by ustrzec nas przed widmem kryzysu za oceanu :)

  46. maskana pisze:

    jak Twoimi jak moimi?:P

  47. R pisze:

    To ty też masz stado zapalniczek :P

  48. R pisze:

    Muszę uciekać w objęcia Morfeusza bo jutro od rana rozpoczynam walkę z kursem Franka ;) PKB dzwoniło i zażądało wsparcia..

  49. R pisze:

    Dobranoc Mask :)

  50. maskana pisze:

    ja mam jedną… Jedną zapalniczkę i jeden ogień. I dysponuję jedynie tym co mam…

    Kolorowych R:)

  51. R pisze:

    Kolorowych Msk :)

  52. pstro pisze:

    no tak, siedzą po nocach, a potem śpią do południa :> a ja już ze trzy małosolne zdążyłam wciągnąć :)

  53. Pomyliłem notki. Tu miałem zapytać.

    Dzień dobry, i co dziś zrobicie na obiad po wczorajszych kulinarnych rozmowach? :->

  54. pstro pisze:

    ja nie wiem, ale dziewczyny pewno czymś smacznym pojadą po bandzie, się zaraz rozpiszą, to mi ochota na obiad przyjdzie :)

  55. kadarka pisze:

    W nurcie notki – gotuję gorąąąący rosół :). Nic oryginalnego, ale na tę deszczową, zimną sobotę jakieś smaczne pocieszenie ;).

    Pstro, też kisisz?

  56. pstro pisze:

    Kadarka, ogórasy? nie, nie umiem, wstyd się przyznawać wiem, małosolne też mi robią z tego powodu :)

  57. graforoman pisze:

    Siemanko, ja dzisiaj popełnię fasolkę szparagową w bułce tartej. :)

  58. pstro pisze:

    ja mialam wczoraj i przedwczoraj, szparagówka z bułka tartą i masełkiem brzmi na równi z kukurydzą z masłem czosnkowym :) /obślinienie się/

  59. A ja dziś będę miał pizzę na kolację, ot co! :-D

  60. maskana pisze:

    Dziś jadłam ruskie pierogi. Mniam:)
    Dobry sobotni wieczór:)

  61. R pisze:

    Hej wszystkim :)

    Mnie dość dobre spaghetti wyszło :)

  62. maskana pisze:

    Uwielbiam spaghetti:)
    W którymś z poprzdnich wcieleń byłam Cezarem albo Markiem Antoniuszem:D

  63. R pisze:

    Też lubię włoską kuchnię :) Pierwszy raz takie robiłem i wyszło smakowite :)

  64. maskana pisze:

    A jakie robiłeś?
    Jak nie mam czasu na długie stanie w kuchni to robię spaghetti z boczkiem, brokułami i sosem serowym. A jak wogóle nie mam czasu to numer1 jest spaghetti z czosnkiem, papryczką chili i parmezanem. Kilka chwil i pyszne danie gotowe:)

  65. R pisze:

    Takich wymyślnych to nie próbowałem. Dziś zmontowałem carbonarę :)

  66. maskana pisze:

    Nie są wymyślne – są banalnie proste:) a carbonarę uwielbiam:)

  67. R pisze:

    To może kiedyś się z nimi zmierzę :)

  68. maskana pisze:

    Polecam, bo są pyszne:)

    Zabawny kabaret na tv2 – „Hanuś się dziwi, że na strój kąpielowy cała plandeka z Żuka poszła”:D
    A ja się zastanawiałam przed urlopem, z czego sobie kostium uszyć:D

  69. maskana pisze:

    R, my tu sami samiuteńcy…
    Nie udawajcie, że tak Was real wciągnął bo nie uwierzę:P Wychodzić mi tu natentychmiast!;)

  70. maskana pisze:

    no dobra – wierzę:P

  71. pstro pisze:

    /zrobienie jaskółki/ że niby wszyscy śpicie?:>

  72. mmrr pisze:

    Dzień dobry… miłej niedzieli życzę wszystkim :)

  73. maskana pisze:

    ja już nie śpię:) Grzech w niedzielę do południa, ale jak się zasypia o swicie to można sobie pozwolić:) Dzień dobry bardzo.

    Mmrr, wzajemnie:)

  74. pstro pisze:

    też wstałam, funkcje życiowe w normie :)

    maskana, nie odbierasz moich telefonów /nastawianie się na funkcję totalnego obrażania/ :P

  75. maskana pisze:

    Pstro, bo się boję, że znów zaczniesz „mask a kiedy mi oddasz tą stówkę co to ją na Boże Narodzenie pożyczyłaś”:D:P

  76. pstro pisze:

    o widzisz! dobrze, że przypomniałaś, bo ja pamiętałam jedynie o 5 dychach z Wielkanocy :P:D

  77. onufry69 pisze:

    widzę, że tu obracacie niezłymi sumami…nie mogłem przejść tak obok. :P:D

  78. pstro pisze:

    ja wiedziałam, że jak maskana w niedzielę grosza na sumie na tacę nie poskąpi, to się pojawisz :P:D

  79. onufry69 pisze:

    musiała sporo rzucić w mojej intencji. :P:D

  80. pstro pisze:

    też zastawiła co miała :D

  81. onufry69 pisze:

    to miało brzmieć „też zastawiłam co miałam” czy mi się tylko wydaje? :P:D

  82. pstro pisze:

    ja Cie! jak dobrze, że wyłapałeś poprawne brzmienie ;)

  83. onufry69 pisze:

    jak Ty cały czas sprawdzasz moją czujność, a ja taki zmęczony dzisiaj nie wiedzieć czemu. :D

  84. pstro pisze:

    ja wiem, ale ja przecież wszystko wiem ;)

  85. onufry69 pisze:

    wiesz wszystko, bo ja Ci mówię. ;)

  86. pstro pisze:

    już po sumie to gdzie reszta? możliwe, że jeszcze niedzielny rosół pałaszują /odpowiedziała sobie pstro/ ;)

  87. onufry69 pisze:

    żeby z tradycji stała się zadość to zjem sobie trzyminutówkę. :P:D

  88. pstro pisze:

    to ja podjadłam małosolnych i chipsów, bo obiad dopiero w okolicy 17stej … jesienna pogoda za oknem, wszyscy poszli szukać lata, no na bank :)

  89. onufry69 pisze:

    wszędzie jesiennie.. ale jest nadzieja, że urlop będzie słoneczny. :)

  90. onufry69 pisze:

    tak sobie myślę, że już chyba mocniej nie przytyjesz od tych chipsów, nie dasz rady. :P:D

  91. pstro pisze:

    po secie przed obiadem? ;)

  92. onufry69 pisze:

    no tak wyszło. ;)

  93. pstro pisze:

    szydło z worka? ;)

  94. onufry69 pisze:

    Ty znowu o workowaniu. ;)

  95. pstro pisze:

    od worków się zaczęło …;)

  96. onufry69 pisze:

    a Ty o szydełkowaniu teraz do mnie. ;)

  97. Adamaszek pisze:

    Cześć, ja tak z innej beczki wtrącę, że zgodnie w polską tradycją to codziennie powinno się jeść schabowe:)
    I jeszcze małe sprostowanie do notki – coś takiego jak szare dni nie istnieje. Każdy dzień jest świętem, które trzeba celebrować. A jeśli się zdaje, że nie jest, trzeba zrobić żeby był, co nie?:P

  98. pstro pisze:

    ale popatrz jak to jest (tak z innej beczki) jak mnie nie ma przy kompie, to towarzystwo rozgadane do nocy, a tylko wejdę, to pochowani za szafkami :) fochneli czy co? (chociaż odkąd sie dowiedziałam co ten skrot znaczy, nie używam :P)

  99. pstro pisze:

    Ada!! maszkowna…z innej? znaczy z tej co ja teraz?:>

  100. pstro pisze:

    Ada, zmieniłam zalinkowanie pod Tobą na tego bloga co masz pod loginem ;)

  101. Adamaszek pisze:

    Widzisz Pstro, tak wyszło:D
    Nie da się ukryć, że masz moc:)

  102. onufry69 pisze:

    Pstruśka, może Cie zwyczajnie nie lubią…brałaś to pod uwagę? :P

  103. onufry69 pisze:

    cześć Ada….widać, że nie pracujesz, skoro każdy dzień jest dla Ciebie świętem. :P:D

  104. Adamaszek pisze:

    Aha, dzieki Pstro, to nawet dobrze:)

  105. pstro pisze:

    Ty to potrafisz Onufrzak czlowieka podbudować w chwilach doła, marazmu, nic niechcenia i ogólnego otępienia mysli :)

  106. Adamaszek pisze:

    Onufry, no teraz to mnie rozszyfrowałeś:)

  107. onufry69 pisze:

    Pstruśka, no cho…daj podmucham. ;) /dwuznaczne to, ale nie o to chodzi/

  108. onufry69 pisze:

    Ada…nie pierwszy i nie ostatni raz;)

  109. pstro pisze:

    nawiasem Ada, fajny ten Twój blog, pierwsze widzę, zawsze na tamten wchodziłam :)

  110. Adamaszek pisze:

    W takim razie Pstro, wpadaj częściej:)
    Zaraz luknę, czy zostawiłaś jakiś komentarzyk:)

  111. pstro pisze:

    czejak! zostawię zanim lukniesz…poczytałam dopiero :)

  112. pstro pisze:

    masz u siebie na blogu utwór który jest przefajny, taki prawdziwy rzekła bym :D

  113. Adamaszek pisze:

    Jeśli masz na myśli piosenkę Bukartyka, to się zgadzam:)

  114. pstro pisze:

    mój sąsiad cudnie brzmi w słowach: no chyba zwariowałeś! :D

Skomentuj

