Byt określa świadomość ?

Bzdura! – największa na świecie. To świadomość określa byt.

Zacznijmy od początków czyli od jaskini. Człowiek przez cały czas swojej egzystencji na tym łez padole jakim jest ziemia dążył do poprawy swojego bytu. Świadomy tego że w czasie deszczu leje mu się na głowę i moknie mu futro schował się pod drzewo. Było lepiej – ale jeszcze coś tam padało. Poszukał więc jaskini i już było prawie dobrze.
Ponieważ świadomość jest swoistego rodzaju magazynem wiedzy, człowiek korzystając z rozumu rozpoczął korzystanie z jego zasobów łącząc jak przy pomocy klocków lego coś na kształt własnej wizji postępowania tak, aby skonstruowany model zaspakajał jego zarówno te podstawowe jak i bardziej rozbudowane potrzeby.

Skąd się wziął feudalizm i dlaczemu nie przetrwał.

Rozwijająca się chcica do zaspakajania coraz większych potrzeb egzystencjonalnych spowodowała u tych bardziej rozwiniętych przedstawicili gatunku homo (celowo nie piszę sapiens) chęć wykorzystania tych mniej rozwiniętych do pracy na swoją rzecz. Wytworzyła się podstawowa relacja społeczna typu Master – Slave. Pan i sługa.
Master nie docenił jednakże jednego faktu. Ci mniej rozwinięci też mieli swoje potrzeby rozwoju. Tłumione przy pomocy bata i kajdanów w końcu wybuchły z tak silną mocą iż Master – aby utrzymać się przy władzy, musiał zacząć dzielić się ze Slave`ami swoim bogactwem. Tak zaczęła się nowa forma ustrojowa zwana kapitalizmem.
Poprawiający się byt niewolników osiągnął jednak w pewnym momencie fatalny poziom. Spowodowało to protest tych ostatnich w kierunku odwrócenia ról. Ci mniej rozwinięci zakuli w kajdany tych – którzy dzięki swojej inwencji i większej swiadomości potrafili dotychczasowy stan utrzymać dając zadowolenie sobie jak i jeść innym.
Jak to się skończyło kiedy motłoch dopchał się do władzy? Wiemy aż nad to dobrze. Na szczęście – owa plugawa rewolucja się rozpadła zanim zdążyła opanować większą część świata.
Dlaczemu poświęcam swój czas na napisanie tego tekstu? – spotykam się bowiem z ludźmi oburzonymi zarówno faktem swoich niskich dochodów jak i traktowaniem ich przez przedstawicieli dowolnej formacji politycznej jako motłochu.

Ludzie!!! Aby poprawić swój byt – zacznijcie korzystać z pokładów świadomości jednocześnie wzbogacając ją o wiedzę. To nie byt określa świadomość ale odwrotnie!

Adam

197 Responses to Byt określa świadomość ?

  1. elatroska pisze:

    Witam bez względu na to czy ktos tu pije kawke czy tez nie:)
    Swiadomość określa byt .I ja tak uważam!
    Psto normalnie nie mogłam diablicy u ciebie poznać taka czerwona…Podoba mi sie ,podoba.Nie wiem jaki awatarek wskoczy ale Adam mi mówi że mam byc cierpliwa ze to samo coś tam sie zrobi.nic nie pozostaje mi tylko w to wierzyc.

  2. Adam pisze:

    Ela. Przed zostawieniem komentarza, sprawdź najpierw czy:

    1. w pierwszym polu pisze – elatroska@gmail.com
    2. w drugim polu pisze – Ela
    3 w trzecim polu pisze – http://elatroska.wordpress.com

    jeżeli nie, to popraw. Inaczej zawsze będą problemy

    • Wizzgaa pisze:

      Cześć .Adam czy nie mogli ci slave zakuć w kajdany tamtych już przy okazji feudalizmu ?? Nie chcę się wymądrzać z rana ale po kawie mam zawsze mnóstwo pytań do ludzi i mnie rozpiera .

  3. pstro pisze:

    czołem gaduły :> u mnie tak wieje, jakby się w nocy połowa osiedla powiesiła …merytorycznie może się wypowiem potem, bo na razie ziewam, zresztą merytoryczność nie jest moją mocną stroną…
    muszę jakiegoś cytata przy okazji poszukać, bo się przyzwyczaicie, że mądrze się zrobiło na blogu i jak ja potem z notką wskoczę? się Was pytam, jak? :P

  4. Adam pisze:

    Tu nigdy nie będzie poważnie, a tak poważnie, to nie ziewaj przechodząc obok lustra, bo znowu się wystraszysz ;)

  5. pstro pisze:

    chcesz napisać, że zaniżam poziom powagi tak? :P

  6. pstro pisze:

    ufff…to jakieś nutki z rana, wstawione z pełną świadomością ;) (można podpiąć to pod merytoryczność jak użyłam slowa „świadomość”) :>

  7. Adamaszek pisze:

    Zaglądać tu do Was, to naprawdę fantastyczna rozrywka, niezłe żarty tu, niezłe żarty tam. Normalnie ubaw po pachy;D

  8. pstro pisze:

    Ada, a zacznij chociaż Ty merytorycznie co? :P

  9. pstro pisze:

    to ja się podpinam pod urdena…no! i merytoryczność mamy załatwioną :D ….
    wieje u was? bo u mnie halny taki, że aż strach wyjść bliżej świata, bo włosy z cebulkami powyrywa…a ja muszę potem wyjść, a swoje włosy lubię…i mam dylemat ;)

  10. pstro pisze:

    gdzie Ty to wynajdujesz? :D

  11. elatroska pisze:

    U mnnie tez się chyba ktoś powiesił a moze nawet dwóch:))Wiecie co wam powiem nie miała baba kłopoty i nabyła sobie prosie!Oj nabyłaaa

  12. pstro pisze:

    Ela, u mnie chyba zbiorowe wieszanie było… i nie o praniu mowa ;)

  13. pstro pisze:

    Ela u was na kaszubach są szczury wędrowne…a przynajmniej były, jak ja bylam za szczyla pod namiotem /otrząsanie się na samą mysl/ ;)

  14. pstro pisze:

    kurde nie pamiętam, ale nad jakimś jeziorem się rozbikowalismy wtedy :)

  15. elatroska pisze:

    Oj jezior to na kaszubach dostatek!!!

  16. elatroska pisze:

    Zresztą w moich okolicach gdzie nie spojrzysz to tylko jeziora i lasy….Dlatego ja jestem dziewcze z lasu:)))Mam cos z dzikości:))))

  17. elatroska pisze:

    no dobry dobry.Czy moge do ciebie Wizzgaa mówić wizir? bo z tym nie mam trudności?:))))))))

  18. Onibe pisze:

    to prawda: świadomość określa (od)byt
    aczkolwiek, nasze życie jest czymś pomiędzy bytem (choćby i od-) a świadomością, bo nigdy tak do końca nie jesteśmy świadomi stanu swojego bytu, nigdy też do końca nie żyjemy ze świadomością świadomości. Czy jakoś tak…

  19. odarty pisze:

    A teraz ja :P

    Zgodzę się, że świadomość określa sposób postrzegania świata. Dowody są nadto jaskrawe. Czasami ludzie pukają się w głowę jak słuchają innych ludzi i ich koncepcji postrzegania świata :D Ciekawe natomiast jest to, że Ci z wyższą świadomością (dla potrzeb przekazania myśli muszę posłużyć się wartościowaniem) nigdy nie dziwią się, gdy słuchają teorii ludzi o niższej świadomości. Pewnie dlatego, że ten etap mają za sobą i dobrze go znają. Co ciekawe ”niżsi” przepełnieni są zdumieniem i radośnie chichoczą na temat teorii „wyższych” chętnie wrzucając ich do szuflady z napisem „dziwadła”.

  20. odarty pisze:

    I jeszcze o niewolnictwie.
    Ludzie rodzą się z poczuciem wolności, z mechanizmem do wytwarzania i odbierania miłości itp. Potem dzieje się coś dziwnego, bo wita ich świat pełen niedowiarków, świat niewygodnych zasad, aż w końcu sami ulegają sile większości.

    Mastersi silni są słabością niewolników. To niewolnicy sami oddają swoja siłę

  21. Adamaszek pisze:

    Jak tak każdy dorzuca pieska z innej budki, to i ja dam swoje trzy grosze. Świadomość jest zupełnie niezależna od bytu. Wśród ludzi pracujących na zwykłych etatach można znaleźć często wiecej myślicieli i ludzi o wolnych i otwartych głowach, niż wśród kasty artystycznej. I taki człowiek „z plebsu” szuka kogoś z kim mógłby się wreszcie poczuć jak wśród swoich, a potem widzi że to ludzie uczuciowi i otwarci tylko w pracy. Zaś w życiu są bardziej prozaiczni, małostkowi i przyziemni niż każdy jeden szeregowy pracownik fabryki

  22. elatroska pisze:

    No dupaki widze że bardzo poważne rozmowy prowadzicie/

  23. elatroska pisze:

    na poważne rozmowy nie mam dziś głowy!!!

  24. elatroska pisze:

    Onufrzak ty lepiej powiedz jak ja mam sie do ciebie dostać?:)))))

  25. maskana pisze:

    Podoba mi się notka. Bardzo.
    Ja bym jeszcze dodała do świadomości wyobraźnię i już mam to co chcę mieć:)
    Dobry wieczór się z Państwem:)

  26. Adamaszek pisze:

    Onufry, w zasadzie to wydawało mi się i sprawdziłam, i rzeczywiście, użyłam liczby mnogiej. Chyba że to Ty Pstro? To wtedy tak, to by się zgadzało. I jeszcze załatwiłabym Odartego za jednym zamachem. Jak tak, to rzeczywiście, to by się zgadzało na maxa! :))

  27. violamalecka pisze:

    dobry wieczór wszystkim…

  28. pstro pisze:

    a dobry i owszem, wiać przestało, sprawy pozałatwiane, mogę klapnąć ;)

  29. pstro pisze:

    Onufrzak, a Ty gdzie łazileś hę? się pytam na razie grzecznie ;P

  30. onufry69 pisze:

    Nie tym tonem moja droga, bo zaraz fochnę. Tfu! Fochniesz. :-P

  31. pstro pisze:

    chciałbyś :P:D hahahah gUpol ;P

  32. onufry69 pisze:

    Spać nie mogę. Wieje jak cholera, przylazło z Twoich stron. Ciebie nie przywiało, ale se tłumaczę, że to przesz nie huragan. :-P

  33. onufry69 pisze:

    Muszę iść w jedno miejsce, ale zara będę.

  34. pstro pisze:

    hahahahahahahaha :*
    oczywiście, że nie możesz, bo ja jeszcze nie śpię…pójdziesz jak wczoraj, wyslę Ci telepatycznie sygnał do spania :P

  35. onufry69 pisze:

    Ten nie działający net wczoraj, to wszystko Ty? Czarownica. :-P:-*

  36. pstro pisze:

    czarodziejka jak już :P czyt. mój nick na skype :P

  37. pstro pisze:

    kurde, teraz mi będziesz biadolił, żebym włączyła, kiedy ja hasła nie pamiętam :P

  38. onufry69 pisze:

    Sorry, nie mam kamerki. Nie bądź nachalna. :-P

  39. pstro pisze:

    i gdzie byś tę kamerkę podłączył co? do swojego atari? przesz on ledwo alternatywnie odbiera ;P:*

  40. onufry69 pisze:

    Ja wiem, że nie idę z duchem czasu, ale mechanizacja i mnie dotyka, chcąc nie chcąc. Zmienili mi atari i taryfę. Cały czuję się inny, taki nie swój. Przytulisz, czy mam grubego budzić i prosić? :-P

  41. pstro pisze:

    /rotfl/ sobie to wyobraziłam, Gruby by wyrwał z chaty bez skarpetek ze strachu :D:D:* …
    weź! śmiać się glośno nie mogę, bo mnie sąsiedzi zlinczują jutro przed blokiem za zakłócanie ciszy nocnej :P
    tak więc żeby gruby traumy nie przeżył (ale powiedz mu rano, że wisi mi flache!) cho, przytulę Cię…ale nie wiem, czy Ci to na spanie wyjdzie :P

  42. pstro pisze:

    a propos świadomości…to wyczytałam dziś fajny cytat…
    W dzisiejszym świecie wydaje się pięć razy więcej pieniędzy na środki zwiększające potencję i na silikon dla kobiet, niż na lekarstwa przeciw chorobie Alzheimera. Wynika z tego, że za kilka lat będziemy mieli mnóstwo starych kobiet z dużymi biustami i starych mężczyzn z twardymi członkami. Za to nikt z nich nie będzie w stanie sobie przypomnieć do czego im to jest potrzebne!/by Dr Draurio Varella

    :D

  43. pstro pisze:

    a! i dla maskany też coś optymistycznego wyczytałam : jeżeli nadwaga to zaburzenie równowagi między Tobą a światem, to przynajmniej na Twoją korzyść :P:D

  44. onufry69 pisze:

    Spokojnie, to tylko przytulenie. Położenia się nawet nie biorę pod uwagę, bo ja pragnę oddychać. Skubaniutki śpi w skarpetkach, taki niedogrzany. :-P

  45. onufry69 pisze:

    Jak przeczytałem to pomyślałem uff, bo u mnie wiotki, ale jutro nie będę pamiętał. :-P

  46. pstro pisze:

    bez polożenia? phyyy …to ja się kładę , a Ty na fotel, ale to już! :P:*

  47. onufry69 pisze:

    Strasznie szybko piszesz komcie i kto by pomyślał, że w ochronie robisz. :-P

  48. pstro pisze:

    bezpiecznie się czujesz przy mnie? :P:*

  49. onufry69 pisze:

    Ta fotel, jak tu tylko dwa taborety. Skromnie, ale tak rodzinnie, zaraz puszki policzę. :-P

  50. onufry69 pisze:

    Bardzo bezpiecznie, ale się zastanawiam dlaczego nie piszesz do mnie z tej krótkofalówki. :-P

  51. pstro pisze:

    pisałam do Ciebie smsa z walkie talkie, ale nie odpisałeś :P

  52. onufry69 pisze:

    Tak? To po co mi powiedziałaś wcześniej? Onufrzak odbiór. Poleciałem zaraz na pocztę i się to awanturą skończyło, bo kobieta mi powiedziała, że bez awiza nie wyda. :-P

  53. elatroska pisze:

    Cześć powiem i se idę dalej …:) :)

  54. pstro pisze:

    gdzie tak pędzisz szalona! :) /napisała i ziewła/

  55. violamalecka pisze:

    Hejka dziewczyny…
    u Was też tak cicho… szaro… mgliście..?

  56. Adam pisze:

    Następna notka na poczcie

  57. pstro pisze:

    też viola… też…aż się nie chce z wyrka wychodzić :)

  58. pstro pisze:

    własnie mi zaplumkało Adam ;)

    • Adam pisze:

      Obrazka nie śmiałem wysyłać. pokładając wiarę w Twoją niezachwianą moc twórczą w tym zakresie, pozostawiając jedynie sugestię.

  59. pstro pisze:

    Onufrzak, Ty już nie udawaj takiego zapracowanego :P

  60. Wizzgaa pisze:

    DzieńDobry ,to ja . Patrzcie na mnie wreszcie .

  61. pstro pisze:

    patrzymy, my pstro patrzymy, jak mam coś dostrzec wyjątkowego, to mi podpowiedz, bo ja ślepawa jestem :>;)

  62. Adamaszek pisze:

    Dobry wieczór się wszystkim. ;D

    Powiem, że natchnienie Adama powoli mnie zaczyna porażać! To nie będzie już wpisów Pstro?! /zakrzykła pod nosem poczem znikła była/

  63. elatroska pisze:

    Oj jak ja lubię te wasze TUBY!!!A napiekłam dziś pyszności ale nie powiem czego bo onuwrzak zaraz by wszystko wyżarł!!!:)))

  64. Wizzgaa pisze:

    Cześć ela .Onufry się wyżarł ,jak nie wiem co i rzekł ,że ja ego-liczka .

  65. elatroska pisze:

    Zadnych kumpli he he sama zjem bo lubię słodkości:))Nie dam i tyle!! a smakiem trzeba sie obejść bo tych onuwrzanych placków mu nie daruję!!!!!!:)))Cześć Wizzgaa

  66. Wizzgaa pisze:

    Też bym nie dała . Dobrym słowem niech się karmi .

  67. elatroska pisze:

    A teraz se idę poprawić śledziem w śmietanie i na chwilę legnę bo muszę być wypoczęta zeby aktywnie seksować:))))))

  68. violamalecka pisze:

    Cześć Mask… Cześć Adam… ;-)

  69. elatroska pisze:

    I jak tam u was życie płynie?Gadać mi tu szybko bo nie mam dużo czasu!!

  70. maskana pisze:

    a jednak nie śpicie:)
    weekend już rozpoczęty?

  71. pstro pisze:

    rozpoczęty! to co? zdrówko?:> żeby nam się i takie tam :>

  72. pstro pisze:

    adwent, a każdy udaje, że na potańcówce baluje :P tutaj zapodam Wam tube i można zrobić, że panie proszą panów…tylko za kudły mi się nei brać! :P

Skomentuj

